2011. április 28., csütörtök

critical mass 2011

Ma ismét remek programot találtam magamnak estére.

A plakát mindent elmond szerintem. Igaz a bringa emelés elmaradt részemről, mert tényleg elég nehéz darab tulajdonosa vagyok. A mai napon büszkén jelenthetem letekertem közel 20 km-t. Gyakorlatra is azzal járok, főleg ilyen jó időben. Pontos adatokat nem tudok arról mennyien voltunk, mekkora volt a kritikus tömeg!

Mellé még egy kis blog ajánló: http://cyclechic.blog.hu/

csütörtök

Először is nagy szeretettel köszöntöm a negyedik feliratkozót. Üdv! Remélem tudunk egymásnak segíteni, tapasztalatot cserélni, támogatást nyújtani. Mert ez volt elsősorban a célom azzal, hogy nyilvánossá tettem a blogot. Régebben nem igazán értettem, miért kell megosztani valakinek a gondolatait a nagyközönséggel. Aztán rájöttem, hogy ha talál az ember megfelelő témát, már mindjárt más a helyzet. Én személy szerint nagyon megszerettem ezeket a tematikus blogokat.
Az első és legmeghatározóbb élményem Dorka oldala volt. Rá youtube-on keresztül találtam. Rájöttem, hogy nagyon érdekel az amiről ír és amiről videókat forgat. Sokat lehet tőle tanulni. Azóta már nem ő az egyetlen, akit rendszeresen olvasok. Közben kibővítettem az érdeklődési köröm. Nem is gondoltam korábban, hogy edzés és sport területén is lehet hasznos infókhoz, érdekességekhez jutni. Jó látni, olvasni mások tapasztalatait.

A blog írása is egyfajta motiváció számomra. Olyan, mint amikor megvettem mondjuk a futócipőt. Ha már ugye kifizettem érte nem kevés pénzt, akkor ugye illik használni. Így volt ez a téli futócuccal és a többi sportkütyüvel.

A másik dolog, ami úgy gondolom, szót érdemel az Noémi bejegyzése kapcsán fogalmazódott meg a fejemben. Tényleg én is sok embertől hallottam a minek mozogjak vékony vagyok így is kijelentést. Nekem is gyakran mondják, hogy nincs szükségem arra, hogy fogyjak. Ezt egyébként aláírom, de kijelentem, nem is azért csinálom az egészet. A célom az alakformálás, az állóképesség és az erőnlét fejlesztése. A másik dolog, hogy rengeteg ismerősöm van, aki fiatalon gyógyszereket szed. Én nem akarok erre a sorsra jutni. Inkább edzem magam, erősítem a szívem, próbálok úgy táplálkozni, hogy a zsír ne tömje el az ereimet és ne elegyek cukorbeteg közeljövőben. Persze tudom, hogy ez nem csak rajtam múlik. Rengeteg környezeti hatás éri az embert ami ellen nem sok mindent tud tenni.

2011. április 20., szerda

Ismét Nivea! :)

A héten legjobban a keddet vártam, nem véletlenül! Úgy érzem fel is töltődtem egy hétre elegendő boldogsághormonnal.
A csajok közül ketten csatlakoztak hozzám és szerintem mindenki nagyon jól érezte magát.
Elég sokan voltak, de még elviselhető volt. Amit viszont szerintem soha nem fogok megérteni: vannak emberek akik becipelik magukkal a vizespalackot a placcra. Szerintem elég balesetveszélyes, főleg egy dance aerobic óránál. Most is került a lábam alá néhányszor, de szerencsére nem lett belőle baj!

Az első órát Füzessy Balázs tartotta. Már írtam, hogy nem vagyok nagy dance aerobic rajongó, de ezt most kellemesnek mondanám. Nekem megfelelt ez az egyszerű koreográfia is, kellőképpen bemelegedtem. Aki viszont a bonyolultabb koreográfia híve az szerintem unatkozott egy kicsit.
Második óra Szalka Andis FIT. Ez az óra az én meglátásom szerint intervall edzés. Jó kis erősítő gyakorlatokkal tarkítva. Összesen 5 gyakorlatot kellett megtanulni. Egyszerre egy gyakorlatot csináltunk 6 körön keresztül. 15mp munka 15mp pihi. Mire a végére értünk elért a boldog fáradt érzés nem tagadom. Nagyon élveztem! Az olyan tornát szeretem amiben van kihívás és érzem, hogy dolgoznak az izmaim.
Harmadik óra bodyart szintén Balázzsal. Nagyon jó levezetés volt a végére. Nem mondom, hogy nem kellett izommunka, mert nemcsak nyújtás volt benne, hanem vannak kitartott mozdulatok is. Egy kis kritika: az előző turnén (2010 Debrecen) hangulatosabb volt az edzés, el lett mondva mi ennek a mozgásformának a lényege, mire kell figyelni a gyakorlatok végrehajtásánál, halkabb volt a zene így egy kicsit jobban lehetett követni mint most. De mivel én már nem először csináltam nem volt gond.

Összességében remek napot zártam. Este a combomban éreztem mikor hazafelé tekertünk a rendezvényről, hogy ma sem lazsáltam.

Ma már előjött egy kis izomláz popsi táján + hát, de nem vészes. Ma pihenőnap, csak a szokásos kerékpározás. Holnap viszont valami aktív program.

Ha valakit érdekel belinkelem a mozgásformák leírását: http://www.nivea.hu/A-NIVEA-vilaga/ext/hu-HU/fitnesstour2011

2011. április 17., vasárnap

dupla!

Sokáig alvós vasárnap reggel! Szerencsére megengedhettem magamnak. Szerintem még kialvatlan voltam a pénteki buli után, mert nem szoktam ennyit aludni általában. Rövid reggeli (padlizsánkrém barna kenyérrel), kis pihi. Stahl konyhája után pedig edzés.
Úgy döntöttem folytatom a múltkor kipróbált edzéstervet. Ma mellkas, hát, has következett. Elég erősnek éreztem magam ahhoz, hogy 3 kilós súlyzóval próbálkozzam.
Kiegészítettem még néhány gyakorlattal. Beletettem egy kis mély hátizom erősítést. A Fitneszanatómia könyvből is végeztem gyakorlatokat. Elég jól sikerült átmozgatnom az edzéstervben felsorolt izmokat. Hasra csináltam néhány kör orosz csavart 2 kilós súlyzóval, és "pihenésképp" betettem még egy bodyrock gyakorlatot.




Mondhatom kellemesen elfáradtam.
Este úgy éreztem van még erőm és kitartásom, úgyhogy lementem futni a pályára.
7,2 km-t futottam 39 perc alatt. Az időm elég jó lett. Betettem néhány gyors szakaszt, szerintem annak köszönhető.
Ma tehát nyugodt lelkiismerettel fekszem le aludni.

Holnap megyek először gyakorlatra, reggel korán kelek. Remélem nem tartanak ott sokáig és egy körül szabadulok. Négyre megyek a csajokkal tablófotózásra, valami csini sminket ki kell találnom addig.
A heti tervről egyenlőre annyit, hogy kedden Debrecenben lesz a Nivea Fitness Tour. Hurrá!! Ha le nem szakad addig az ég én ott leszek. A csajokat is szerintem sikerült meggyőzni, szerintem ők is regisztrálnak és jönnek.

Játék

Egyszer talán nyerek valamit! Van már alapozó ecsetem, de egy ilyenre már nagyon fáj a fogam. Jelentkezz te is: sigma játék

2011. április 16., szombat

életjel :)

Tudom, kicsit hanyagoltam a blogot a héten! Mentségemre legyen én rohangáltam az indexek miatt az egyetemre, mert én lakom a legközelebb. Nem nagy teher, de nem tenném meg bárkinek.

Jut eszembe üdvözlet a harmadik feliratkozónak! Köszönöm!

A héten búvárkodtam egy kicsit a neten edzésterv ügyben. Találtam egy klassz oldalt ami tele van tanáccsal, van edzésterv és vannak fényképpel bemutatott gyakorlatok is. Úgy gondoltam, próbaként megcsinálom a három napos edzéstervből a váll, bicepsz, tricepsz részt (a nyak részt direkt kihagytam). Kezdetnek úgy gondoltam elég a 2 kg-os súlyzó. Az ismétlésszámokat betartottam (12+10+10+10+8). Az első két kör mindenből sima volt, de utána már rendesen kezdtem érezni az izmokat. Minden gyakorlatot próbáltam a lehető legpontosabban végigcsinálni, nem kapkodtam, az adott izomra koncentráltam, amennyire tudtam. A tricepsz gyakorlatok voltak a legkeményebbek, főleg az utolsó fekvőtámaszos gyakorlat. Majdnem kifogott rajtam, de nem hagytam annyiban és sikerült mindent befejeznem.
Először azt hittem gyorsan végzek majd az edzéssel, de mire mindent szépen megcsináltam majdnem eltelt egy óra. Ez persze nem baj. Ami még egy kicsit gyilkos volt és össze kellett szorítanom a fogam az az oldalra emelés döntött törzzsel.  A bicepsz gyakorlatokhoz viszont legközelebb szerintem nagyobb súlyt fogok használni. Összességében tetszett, másnap estére éreztem meg a hatását, de komoly izomlázam nem volt.

Szerintem be fogom iktatni ezt is, sőt a súlyzós köredzést lecserélem erre, majd meglátom milyen eredményt érek el vele. Még mindig furcsa ezeknél az edzéseknél, hogy nem kell minden nap csinálni, meg az is hogy egyszerre csak kevés izmot mozgatok meg mondjuk egy DVD-s tornához képest.
Kölcsönkértem a Fitneszanatómia című könyvet barátnőméktől. Igaz nekik nem a női van meg, de szerintem használható. Tervezem, hogy a közeljövőben beszerzem magamnak a női változatot, de még gyűjtenem kell egy kicsit rá.

A héten kicsit lustálkodtam, csak egy futás volt, de ezen még holnap fordíthatok. A mai nap is inkább pihenős, bulizni voltunk a csajokkal és negyed ötkor kerültem ágyba.

2011. április 12., kedd

Állapotfelmérés

Először is a tegnapi elmaradásommal kezdem. Futás volt, nem mondom, hogy kiadós csak 6 km. Szerintem vissza fogok szokni a városban futásra, mert a körpályán elég lassan telik az idő és elég szenvedősen megy.

Na akkor a mai napról. Délelőtt torna. Nem súlyzóval hanem saját testsúllyal. Főleg felső testre. Fekvőtámaszos gyakorlatok, hasizom és egy kevés farra.
Gyors zuhany után rohantam az egyetemre (ennek az infónak később jelentősége lesz). Ugyanis Értünk Prevenciós Egyetemi Napok program volt. Elég sok vizsgálatot csináltattam.
Mértek súlyt (ruhában 64 kg), energiafelhasználást (1417 cal, nyugalmi állapotban), testzsír 26,6 izomza 31,5.  Rögtön kérdezték, hogy sportolok e? : D  A vércukrom (3,3 nem éhgyomorra) és a vérnyomásom (122/73)  is teljesen rendben volt. A pulzusom viszont 97 volt, ezen kicsit meglepődtem, meg a mérést végzők is. Majd közöltem velük, hogy fél órája még aktívan tornáztam. Azt mondták így már érthető. Mikor plazmát adok akkor is mindig mérnek vérnyomást és pulzust, akkor az utóbbi mindig 80 körül van.
Voltam hajvizsgálaton is, mondtam, hogy kb 3-4 naponta mosnom kell a hajam. Megvizsgálták valami kütyüvel a fejbőröm és kiderült, hogy valami bakteriális fertőzésem van, a fejbőrömön látszott, hogy nincs minden rendben. Azt mondta a nő, hogy kezeltetnem kellene, mert hosszú távon hajhulláshoz vezethet. Komolyan megfontolom!

Délután megengedtem magamnak egy kis forró csokit a csajokkal, jót dumáltunk!

súlyzós edzés

Felmerült egy kérdés, hogy én hogyan csinálom a súlyzós edzést.
Az az igazság, hogy általában a saját magam által kitalált edzéstervet csinálom végig, amit nem is mondanék igazán edzéstervnek, mert sokszor menet közben találom ki mi is legyen a következő gyakorlat. Ez persze nem azt jelenti, hogy random össze-vissza csinálok mindent.
Legtöbbször köredzés formájában csinálom végig.
Kezdek mondjuk bicepsz gyakorlattal, aztán mondjuk váll, majd megint bicepsz és mondjuk tricepsz. Aztán kezdem a sorozatot előröl. Elég sok dvd-t láttam már ahhoz, hogy magamtól is tudjam melyik gyakorlat mire jó. A múltkor pedig barátnőmnél felfedeztem a Fitness anatómia című könyvet, amit végiglapozva rájöttem, hogy nem vagyok hülye a témához.
Az ismétlésszámokat tekintve általában egyszerre 10-et csinálok mindenből 3 kg-os súllyal. Úgy figyeltem meg, hogy a legtöbb dvd-n kis súlyokkal általában gyors ütemben végzik a gyakorlatokat. Mindenhol azt olvasom, hogy izom építéshez/fejlesztéshez viszont nagyobb súly és kisebb ismétlésszám szükséges. Én a dvd-s gyakorlatokat csinálom csak lassabb ütemben és természetesen nagyobb súllyal.
A jövőben tervezem, hogy 4, vagy 5 kg-os kézi súlyzókat is beszerzek , de addig is marad ami van.
A neten is búvárkodtam egy csomót és ott is sok hasznos infót találtam képekkel leírással együtt.

Táplálkozás terén próbálok egy kicsivel több fehérjét fogyasztani, néha sikerül, néha nem. Imádom a tésztakaját (általában durumtésztát csinálok zöldséggel, valamilyen szósszal, az is legtöbbször saját készítésű).

Eddig olyan hatalmas szembetűnő változás nincs a testemen, de a hátam pl már nagyon szépen fejlődik, a karommal is kezdek megelégedni, egész szép ha befeszítem. Nagyon távol vagyok attól, hogy úgy nézzek ki, mint egy fitness lady. Nem is az a célom, egyszerűen nem akarok puding felsőtestet!

Amit még nagyon jónak találok, az a saját testsúlyos edzés. Négyütemű fekvőtámasz és társai. Zuzana féle gyakorlatok szuperek. Nemrég feliratkoztam a nikewomenhungary youtube csatornára és ott is van egy csomó gyakorlat.

Ha valaki tud valami hasznos ötlettel szolgálni a témában azt szívesen várom, ha úgy gondoljátok valamit rosszul csinálok akkor is szóljatok.

Jó edzést mindenkinek!

sigma játékok

Nem tehetek róla, de imádom a sminket és az ecseteket is. Eddig Bőszecseteket vettem és nagyon elégedett vagyok velük. De mivel a Sigma ecsetekről is csak jót hallottam szívesen kipróbálnám őket. A legjobb lenne megnyerni őket, amire most két lehetőség is kínálkozik.

Az egyik Made in Beauty blogjában: http://madeinbeauty.blogspot.com/2011/04/jatssz-sigma-miss-taylor-kabuki.html

A másik Plastic Tinkerbell blogjában: http://www.plastictinkerbell.com/2011/04/sigma-travel-kit-nyeremenyjatek.html

2011. április 9., szombat

mámor

Ma a Glamour napok keretében megint belevetettem magam a farmer vásárlásba. Vittem magammal a szobatársam is. Szegény biztos 2x megbánta, hogy velem jött. A Fórumban végigjártuk az összes olyan üzletet ahol farit lehet kapni. Ez azt jelenti, hogy olyan boltban is jártam ahová régen be se tettem volna a lábam (Mayo és társai). Most a cél érdekében ez sem maradt ki.
Már bánom, hogy nem számoltam meg mennyi volt az annyi, de szerintem simán 20-25 körül próbáltam. Volt kettő amire azt mondtam, hogy ha minden kötél szakad megveszem.
Anélkül azonban nem akartam megvenni semmit, hogy ne próbáljak fel egy olyan Levi's csodanacit. A végére hagytam, mert ha tényleg olyan szupi, akkor az olcsóbb nadrágoknak már esélyt sem adtam volna.

Gyerekek, három nadrágot próbáltam. Az első tökéletes volt. A többivel sem volt gond, de az elsőt egyik sem überelte. Mondanom sem kell hoztam magammal. Egész nap vigyorogtam utána, mint a töklámpa. Végre egy nadrág aminek jó helyen van az ülepe, a dereka nem áll el, a hossza tökéletes, a színe szintúgy.
Már beletörődtem, hogy teljes áron kell elhoznom, erre az eladólány szólt, hogy ha veszek pl. zoknit akkor lejön 20% mindkettő árából. Na ennél jobb hírt nem is közölhetett volna velem.
18e Ft-ból megúsztam az egészet és van rá fél év garancia.
Félreértés ne essék, nem haul-os, zsákmányolós posztot akartam írni csak szeretnék reményt adni azoknak akik hozzám hasonlóan nehezen találnak tökéletes farmert.


Edzés terén kicsit másként alakultak ma a dolgok, mint terveztem. Olyan szél fújt egész nap, hogy nem volt kedvem futározni. Helyette egy jó kis 40 perces súlyzós edzést csináltam végig. Kar, váll, kicsi hát és farizom.
A továbbiakban úgy döntöttem nem tervezek előre majd jön aminek jönnie kell.
Mentségemre szóljon, hogy most már mindenhova bicóval járok. Hozzáteszem eddig sem tömegközlekedtem túl gyakran, másfél éve nem is vettem helyi járat bérletet. Mindenhová gyalog jártam.

2011. április 7., csütörtök

farmer! :(

Hihetetlen, hogy nem is a kínaiban néztem nadrágot, de semmi!
Ami a combomon jó az a fenekemen lóg a derekamnál meg eláll. Mindegyiknek szörnyű a szabása. Ma legalább 8-10 darabot felpróbáltam. Nagyon lekeseredtem, még a régi nacimban is jobban éreztem magam. Alapjáraton a szűk szárú fazont szeretem és van is olyan ami jól áll, de most próbáltam egyenes szárút is és azzal sem jártam jobban a fenekem abban olyan volt, mint egy "tepsi".

Tehát arra az elhatározásra jutottam, hogy felpróbálok egyet a Levi's csodanadrágaiból. Úgy reklámozzák, hogy testalkatra készül és ha jól olvastam van az én alkatomra is. Igaz kicsit magasabb árkategória (vagyis majdnem duplája), de a sok kudarc után már megérné.


Mellesleg gyűlölöm a próbafülkés tükröket, a maradék önbizalmamat is elveszik.

Edzés terén ma sem tétlenkedtem: farizom, belső comb,  alhas.
Holnapra tervezek végre egy tisztességes futást, remélem az idő is kegyes lesz hozzám.

2011. április 6., szerda

OMG!

Ma végre tudtam időt szánni egy kis tornára! Meg kedvem is volt hozzá! Egy kis felsőtest edzés volt soron, jól átdolgoztattam mindenem.
Délután fél kettő körül a szobatársammal elmentünk futni az atlétika pályára. Nem volt egy leányélmény! Rájöttem, hogy nem szeretek napon futni, még akkor sem ha az átlag hőmérséklet 20 fok. Úgy éreztem legalább 30 van. Elég edzettnek tartom magam, de 5 km alatt most 2x álltam meg, holott 10-et simán le tudok futni egyhuzamban. Lehet meg lehetne szokni, de inkább maradok a késő délutáni, esti futásnál. Nálam ez olyan lezárom a napot dolog!
Ja hozzáteszem, hogy elfeküdtem a nyakam. Kolis vagyok és ágyneműcserénél elcserélték a párnám a szobatársaméval. Na meglett az eredménye, pedig általában mindegy milyenen alszom.

Nem mentegetőzés, de a tegnapi edzés azért maradt el mert voltam plazmát adni és utána nem nagyon lehet erőltetni a karomat.

2011. április 3., vasárnap

kipihenten!

Ó de jó volt!
Hétvégi feltöltődés! A fodrász kipipálva, bár rövid haj esetén nem sokáig. Ennyi a hátránya.
Péntek reggelre futást terveztem ugyebár, de esett az eső, helyette maradt a torna.
Főleg felsőtest és főleg has.
Végre elértem, hogy izomlázam legyen. Eddig mindig elsumákoltam a dolgot, bevallom őszintén annyira nincs is rá szükségem, mert ott semmi problémám nincs (ezért most lehet sokan utálnak).
10 kör: 10 sima felülés felhúzott térddel, 10 alsó hasizomra, 20 orosz csavar súlyzóval.
Edzettem egy kicsit hátra, farizomra súllyal, fekvőtámasz és a szokásos.

Egész hétvégén kutyával, macskával játszottam, kertészkedtem, főzőcskéztem.
Szombat délután azért elcsábítottam hugit futni. Ő kisebb korában nagyon fitt volt, most kevésbé. 4,4 km lett a vége, ami nem rossz, majd a héten pótolom a lemaradást.

A mai nap elég bűnözősre sikeredett. Tesómnak előszülinapot tartottunk (húsleves, brassói, reszelt túrós süti).

Holnap tanulnom kell, mert kedden csütörtökön vizsga, de lehet reggelre beiktatok egy rövid bodyrock edzést!

2011. április 1., péntek

hmm!

A tegnapi nap csak egy kis bicózás volt, mert délelőtt utaztam haza, késő délután érkeztem és elég fáradt voltam. A reggeli tekerés azért egy kicsit felébresztett. Ki a Tesco-ba és vissza. Még kilométerben nem néztem meg mennyi, de ami késik nem múlik. A közlekedési naplómba úgyis beírom majd.
A szakdogától végleg megszabadultam!!!

Reggel ráálltam a mérlegre, kaja és kávé előtt és 63-at mutatott, annyira nem örültem a 2 kg fogyásnak, mert nem kilóban akartam fogyni, na mindegy.
Délelőtt futni akartam menni, végig a tóparti úton, de reggel esett és még mindig nincs az a hú de jó idő.
Szerintem benti torna lesz belőle.