2011. április 12., kedd

súlyzós edzés

Felmerült egy kérdés, hogy én hogyan csinálom a súlyzós edzést.
Az az igazság, hogy általában a saját magam által kitalált edzéstervet csinálom végig, amit nem is mondanék igazán edzéstervnek, mert sokszor menet közben találom ki mi is legyen a következő gyakorlat. Ez persze nem azt jelenti, hogy random össze-vissza csinálok mindent.
Legtöbbször köredzés formájában csinálom végig.
Kezdek mondjuk bicepsz gyakorlattal, aztán mondjuk váll, majd megint bicepsz és mondjuk tricepsz. Aztán kezdem a sorozatot előröl. Elég sok dvd-t láttam már ahhoz, hogy magamtól is tudjam melyik gyakorlat mire jó. A múltkor pedig barátnőmnél felfedeztem a Fitness anatómia című könyvet, amit végiglapozva rájöttem, hogy nem vagyok hülye a témához.
Az ismétlésszámokat tekintve általában egyszerre 10-et csinálok mindenből 3 kg-os súllyal. Úgy figyeltem meg, hogy a legtöbb dvd-n kis súlyokkal általában gyors ütemben végzik a gyakorlatokat. Mindenhol azt olvasom, hogy izom építéshez/fejlesztéshez viszont nagyobb súly és kisebb ismétlésszám szükséges. Én a dvd-s gyakorlatokat csinálom csak lassabb ütemben és természetesen nagyobb súllyal.
A jövőben tervezem, hogy 4, vagy 5 kg-os kézi súlyzókat is beszerzek , de addig is marad ami van.
A neten is búvárkodtam egy csomót és ott is sok hasznos infót találtam képekkel leírással együtt.

Táplálkozás terén próbálok egy kicsivel több fehérjét fogyasztani, néha sikerül, néha nem. Imádom a tésztakaját (általában durumtésztát csinálok zöldséggel, valamilyen szósszal, az is legtöbbször saját készítésű).

Eddig olyan hatalmas szembetűnő változás nincs a testemen, de a hátam pl már nagyon szépen fejlődik, a karommal is kezdek megelégedni, egész szép ha befeszítem. Nagyon távol vagyok attól, hogy úgy nézzek ki, mint egy fitness lady. Nem is az a célom, egyszerűen nem akarok puding felsőtestet!

Amit még nagyon jónak találok, az a saját testsúlyos edzés. Négyütemű fekvőtámasz és társai. Zuzana féle gyakorlatok szuperek. Nemrég feliratkoztam a nikewomenhungary youtube csatornára és ott is van egy csomó gyakorlat.

Ha valaki tud valami hasznos ötlettel szolgálni a témában azt szívesen várom, ha úgy gondoljátok valamit rosszul csinálok akkor is szóljatok.

Jó edzést mindenkinek!

2 megjegyzés:

  1. Hú, nem semmmi vagy a 3-4 kg-os súlyzókkal, le a kalappal előtted! :) Én már a 2nél is szenvedek egy-egy vállfeladatnál, úgyhogy még mindig 1-essel nyomom. :)))

    VálaszTörlés
  2. Néha össze kell szorítani a fogam. A kör edzés azért is jó mert miután megdolgoztatok egy izomcsoportot van ideje pihenni egy kicsit a másodig körig. Van azért néhány gyakorlat aminél a 2 kilós is elég, van aminél a 4 is simán megy.

    VálaszTörlés