2012. január 22., vasárnap

Latyak! - de a napsütés mindenért kárpótolt

Délelőtt elmentem a zöldségeshez almát és krumplit venni és annyira jó idő volt, sütött a nap, hogy hazaérve nem tudtam visszafogni magam. Felkaptam a futócuccot és már indultam is. A városból kivezető út mellett elkészült a kerékpárút, ami végig le volt takarítva, kivéve az útkereszteződésekben. Na ott tragikus volt a helyzet. Mire hazaértem a cipőm totál átázott, szerencsére végig mozogtam, a lábam egy percig sem fázott.
10 km-t futottam végig, voltak szupi és kevésbé szupi szakaszok, de összességében nagyon jól éreztem magam. Az 55 perces menetidő szerintem nem rossz.

Hazaértem, főztem. Savanyú káposztás almás csirkét. Az eredeti recept szerint pulykával készül. Isteni lett. A bűntetlen örömök Stáhl szakácskönyvből van a recept.

Hozzávalók:
25deka pulykamellfilé
tengeri só és frissen őrölt bors
háromnegyed evőkanál olaj
1 fej hagyma
1 gerezd fokhagyma
1 teáskanál pirospaprika
25 deka savanyú káposzta
1 alma
2 babérlevél
fél teáskanál őrölt kömény
1-1, 5 deci szénsavmentes ásványvíz

A megmosott, szárazra törölt pulykamellfilét 2 centis kockákra vágjuk, és sózzuk, borsozzuk. Közepes méretű, mély teflonserpenyőt kikenünk olajjal, kevergetve átsütjük benne a húskockákat, majd szűrőlapáttal kiszedjük. A hagymát apróra vágjuk, a fokhagymát finomra zúzzuk, és beleöntünk fél evőkanál olajat. Ezen üvegesre pároljuk a hagymát - kanalazhatunk hozzá kevés ásványvizet -, aztán hozzákeverjük a fokhagymát, és amikor megérezzük az illatát, lehúzzuk a tűzről. Pirospaprikával ízesítjük" beleforgatjuk a káposztát, és a centis szeletre vágott héjas almát is hozzá keverjük. Babérlevéllel, köménnyel fűszerezzük, öntünk hozzá ásványvizet, és közepes Iánkon, lefedve puhára pároljuk. Végül beleforgatjuk a pulykakockákat, és a húsfalatokat átmelegítjük az almás káposztában.
Két nagy adag lesz belőle.

Délután takarítás, majd 30 perc felsőtest.
Ismétlésszám 10, kör 5.

Bicepsz karhajlítás, női fekvőtámasz, oldalra emelés, nyomás vállról, tricepsz, és a mai kedvencem és egyben a legnehezebb gyakorlatom ( a nevét nem igazán tudom inkább képpel illusztrálom)

Gondolom tudja mindenki miről van szó. 

Nem tudom holnap hol nem lesz izomlázam. Lehet tartok egy pihenős napot, egyébként is későn érek haza. 

A mai jókedvre derítő számom egy Punnany Massif szám a nagy vegyes bazárból.

4 megjegyzés:

  1. Mivel számolod a km-t? Van lépésszámlálód? Megbízható?

    VálaszTörlés
  2. Kaptam valamikor szülinapomra egy Nike Sportband karpántot amihez járt egy chip is amit a cipőben kell elhelyezni. Időnként kalibrálni kell rajta, de elvileg elég pontosan mér.

    VálaszTörlés
  3. értem! kíváncsi lennék, honnan tudja, mekkorát lép egy ember...

    VálaszTörlés
  4. Elvileg amikor kiveszed a dobozból egy átlag emberre van kalibrálva, én a futópályán állítottam be. Ott ugye tudod hogy egy kör milyen hosszú. A hátránya annyi hogy csak akkor tudom beállítani mikor hazamegyek és összedugom a géppel.

    VálaszTörlés