2012. január 9., hétfő

napi jó cselekedet

Szeretem azt az érzést, amikor valakinek valami újat tudok mutatni, vagy megszerettetek valakivel valamit amire korábban azt mondta hogy NEM.
A történet a tökfőzelékről szó és a kedvenc kollégámról. Tett ugyanis egy olyan kijelentés a közelmúltban, hogy ő bizony nem szereti a tökfőzeléket. Azért felvilágosítottam, hogy attól még hogy régen valamikor evett egy bizonyos módon elkészített kaját, még nem jelenti azt, hogy az összeset el kell utasítania, mert az összes pocsék.
Tegnap ugye pont azt főztem és gondoltam megkóstoltatom vele anélkül, hogy tudná mit is eszik. És láss csodát, nagyon ízlett neki. Már jobban éreztem magam, hétfő ellenére, amiatt hogy valakivel meg tudtam szerettetni valamit. De lehet ez csak az én hülyeségem. :)

Padlizsán, ahogy én csinálom....
Angelocska kért valami jó padlizsános receptet. A főzés nálam érdeked dolog. Szeretek konkrét recept alapján is főzni, de gyakran improvizálok, vagy egy kicsit átírom a dolgokat.
A padlizsánról röviden annyit, hogy én nagyon ritkán szoktam meghámozni. Ha "öreg" akkor igen. Ezt úgy szoktam letesztelni, hogy vágok belőle egy kis szeletkét és egyszerűen megkóstolom nyersen. Ha keserű akkor hámozom csak meg.
Nem szoktam bonyolítani a dolgokat. Általában felkockázom az összes hozzávalót (fokhagymát, gombát, hagymát, paradicsomot, paprikát, vagy mai szimpatikus), megszórom valami fűszerkeverékkel, általában mediterránnal, vagy friss fűszernövényekkel, kevés só és bors. Meglocsolom az egészet egy kis olíva olajjal, beleteszem egy tűzálló tálba alufóliával lefedve és összesütöm az egészet. Általában pennét főzök hozzá, de magában is isteni.
A másik bevált recept annyiban különbözik, hogy csirkemellet kockázok fel. Hagymát aprítok amit egy serpenyőben megpárolok, ezen átsütöm a csirke kockákat. Ugyanúgy rádobálom a többi zöldséget, fűszerezem és egy kicsit összesütöm.
Rántani ritkán szoktam bármit is, szerintem érthető miért.

Ezen a bejegyzésen felbuzdulva lehet lesz néhány receptes bejegyzés is a jövőben, de erre még ne vegyetek mérget.

Valami jó kis zenét akartam választani, aminek főznek a klipjében, de semmi nem jutott eszembe. Ha van valakinek ötlete írja meg. Így olyan számot találtam amit sokat hallgattam, akár főzés közben is és jókedvre derített.

1 megjegyzés:

  1. Ez is egy jócselekedet volt, hogy máris megírtad, amit tudnom kell a padlizsánról :) Remélem, hogy nem régi... de már tudom, hogyan teszteljem.

    Ált. én is úgy szeretek főzni, hogy vagy teljesen vagy egy picit megyek a magam feje után, szerintem eleinte mindenki betart minden apróságot, de aztán ráérez a dologra és alkotóvá válik :)

    VálaszTörlés