2012. március 28., szerda

100.

Úgy gondoltam ebben a szép kerek számú bejegyzésben összefoglalom, hogyan is indult a sport pályafutásom, már ha ezt annak lehet nevezni.
Kezdeném ott a történetet, hogy az egyetemig nem igazán rajongtam ezért a tevékenységért. A tesiórákat csak nyűgnek tartottam, futni meg pláne nem szerettem. Azt azért nem mondom hogy lusta dög voltam. Bicózni, tollasozni mindig is szerettem, az úszással vagy inkább úszkálással sem volt bajom, de igazán nagy erőfeszítést nem tettem soha.
A szokásos 12 perces szintfelmérő futást alig bírtam végigkocogni. 
Az első jele annak, hogy kezdenem kell valamit magammal amikor érettségi után még maradtam két évig OKJ-s tanfolyamon és ott semmilyen tesit nem kellett teljesíteni. Ennek az lett az eredménye hogy elértem a 72 kg-os súlyhatárt és nem voltam elragadtatva magamtól. Diétázni, fogyózni sosem tudtam és igazából nem is akartam, és nem akarok azóta sem.


Egyetem első félévében kezdtem azzal az életmódváltást, hogy gyalog jártam be a suliba. Tudom ez nem hangzik valami komolyan, de volt úgy hogy naponta többször megjártam mert éppen elmaradt egy előadás és hazaugrottam meg vissza.
Az első féléves kötelező tesinek néptánc sikeredett. Nem az én műfajom de kezdetnek nem volt rossz. Aztán az albiból bekerültem koliba és itt kezdődött minden! Bekerült az életembe Zsuzsi! 
Kezdetben csak annyi történt, hogy lerángatott egy két tae bo edzésre az egyetemi tornaterembe. Még néhány step aerobik-ra is rávett, bár tehetségem sosem volt hozzá.
Aztán jött a futás, emlékszem az elsőre. Januárban mentünk ki vizsgaidőszakban, ráadásul este. Enyhén szólva befagyott a seggem. Aztán kimentünk egy szép napsütéses téli napon is. Végigküzdöttem szerintem úgy 6-7 kört a pályán. Aztán telt múlt az idő és megpróbáltam célokat kitűzni magam elé. Az első cél a 2000 m egy szuszra volt. Aztán kis pihenővel ráhúztam még 2000-et. Ez a körpályán 4 km. De nagyon sokáig nem emeltem a távot. Aztán valahogy rácsaptam még egy adagot. Aztán már a távok felosztását módosítottam. 2 km majd 4 km.
Közben nekivágtunk az erdei futásnak, amitől kicsit tartottam. Körpályán ugye bárhol megállok nincs gond, de terepen ha elfutsz valameddig, onnan vissza is kell jönni valahogyan.
Azóta ugye láthatjátok hol járok, most egyenlőre futás terén egy kicsit stagnál a teljesítményem. De egyenlőre nekem elég. 
Előkerültek még a tornázós dvd-k is, középpontban Béres Alexandrával. Nálam ő az etalon. Ezzel lehet persze vitatkozni....
Tavaly pedig felfedeztem magamnak Zuzana videóit, amiket azóta is előszeretettel iktatok be az edzéseimbe. Sokszor már nem is konkrét videót csinálok végig, hanem az ellesett gyakorlatokból kedvemre válogatok össze egy edzésre valót.
Amit még előszeretettel alkalmazok, az az ugrókötél és a különböző súlyzók.  A spinninget pedig szerintem heti legalább egy alkalommal betervezem. ( a héten pl 2 sikerült :) )

Még mindig úgy érzem, hogy van hova fejlődnöm és szerintem ez így jó. Nekem sokat segített, hogy vettem magamnak néhány remek sportcuccot, meg kütyüt. Úgy vagyok vele, ha már megvettem ne porosodjon a szerkényben. Most nagyon fontolgatom, hogy beszerzek egy kis fehérjét, de még nem határoztam el milyet. Erre vonatkozóan várom  a hasznos tanácsokat. 

Apropó megjegyzések! Mindenki véleményére kíváncsi vagyok, még ha valaki azt írja, hogy hülye vagy ezt nem így kell csinálni. Ha van valami észrevételetek vagy hasznos tanácsotok hajrá, szívesen olvasnék ilyet.


Na lassan zárom soraimat, mert holnap is lesz nap! 

5 megjegyzés:

  1. Nem vagy hülye, így kell csinálni, ügyes vagy! :D Bár nekem is lett volna egy Zsuzsim, hogy időben észbe kapjak! Bár jobb későn, mint soha. :)
    Futásban nem is gond, ha kicsit stagnálsz, nem kell mindig haladni valahova. A haladással az a baj, hogy mindig eljön az a pillanat, mikor már olyan nehézségnél tartasz valamiben, amire még képes vagy, de már egyáltalán nem esik jól. A fehérje nagyon-nagyon okos találmány, segít, hogy szép, feszes tested legyen. A márkáknál nagyon megoszlanak a vélemények, van akinél a Biotech a nagy hírverés miatt, aztán vannak a Scitec-hívők, akik szerint a Biotech rossz, a Peak-mániások, akik Biotech- és Scitec szintű szörnyűséggel szóba sem állnak és így tovább. Nálam az jött be, hogy veszem, amire éppen telik, szeretem a Biotech-fehérjét is, most éppen Peak van, kíváncsi vagyok, hogy lesz-e különbség, de nem nagyon hinném. Az okosok szokták azt is javasolni, hogy ha tudsz, whey prot vegyél (tejsavófehérje), mert annak a legjobb a felszívódási aránya és a többség a szójafehérjéset lehúzza szörnyen. Ehhez képest a körkérdésre a testépítős oldalon, hogy mitől jó egy fehérje, nem nagyon érkezett értékelhető válasz. Szóval kísérletezd ki, hogy melyik a hozzád illő ár/íz/alapanyag alapján. Szerintem elsőre érdemes egy Biotech/Scitec-szintű whey pro-val kezdeni, abban nagyon nem lehet csalódni.(Ez itt a reklám helye :P) :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ahogy veroca is írta, szerválj valamilyen whey-t, mivel nem vagy professzionális testépítő - és ahogy írod a diétáddal nem is igazán foglalkozol - nem nagyon számít ez, a nagyobb márkákkal nem nagyon fogsz csalódni. a bejegyzésed elején írtad, hogy 72 kiló voltál... vártam a nagy hatásos befejezést, de nam hangzott el.. most hány kiló vagy?

      Törlés
    2. Na igen, a jelenlegi versenysúlyom 64 kg körül mozog, ami a 177 cm magasságomhoz szerintem jó. Egy idő után rájöttem, hogy nem a kilók számítanak. Voltam ennél kevesebb is, de most jobb formában vagyok.

      Törlés
  2. Mi nem vásároltunk nagy nevű fehérjeport. A Scitechet mindenki az egekbe marasztalja:én egyszer ittam, felolvadt fagyira emlékeztetett az íze. Annyira édes volt, émelyegtem tőle! Ami pedig nekem még fura volt, hogy a fehérjéknek van egy olyan nem túl előnyös tulajdonsága, hogy nehezen oldódnak. Ehhez képest ez a bizonyos scitech tökéletesen feloldódott. Nekem ez kicsit fura, de hát ha mindenki arra szavaz biztos jó.
    Én jelenleg ezt iszom:
    http://shop.builder.hu/termekek_reszletes.htm4?id=2939

    4 kiló kerül 12ezerbe, és ez hónapokig elég. Ketten isszuk a barátommal, a csokis egész finom. Ha nem ragaszkodsz a szigorú diétákhoz, szerintem ez tökéletesen megfelel. Nem oldódik olyan jól, kell hozzá az általunk kifejlesztett keverési technika.:D Edzés után vagy este elég ledönteni egy turmixot. Igazából én a feltöltő hatása miatt iszom: egy kiadós edzés után felüdülés meginni. Ja és még valami: elvileg vízzel kellene inni, de nekem ahhoz nincs gyomrom. Ha megköveznek se. Zsírszegény tejjel iszom, ezen nem múlhat a hatása.
    Jó volt elolvasni a történetedet. Ennyi lusta dögből milyen kis sportos társaság lett.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na igen, sokan nem gondolták volna, hogy ilyen sportmániás liba leszek. A fehérje projektről pedig természetesen beszámolok. Szerintem először kisebb kiszerelést fogok venni, esetleg kipróbálok többet, aztán ha megtalálom a megfelelőt jöhet a nagyobb dózis.

      Törlés