2013. július 19., péntek

a tegnapi

  • fejenállás 2:15 (kb 80%-ban támasz nélkül)
  • béka lábemelés 3x25 (most nagyon koncentráltan, kicsit gyilkos volt)
  • falnál fekvőtámasz 3x50
  • fél guggolás 2x25, 2x50
  • fekvőtámasz előre dőlve 2x20
  • lefelé néző kutya 3x20
Elkezdtem gyakorolni a varjútartást, de még említésre nem méltó, a 10 mp egyvégtében még nem sikerült. Egyik oka szerintem, hogy az izzadt karom és az izzadt lábam kicsit nehezített a dolgon. Szerintem legközelebb ezzel kezdek, vagy hosszabb nadrágot húzok.

Egy hét nyaralás következik, de edzést azért tervezek. Bejegyzés viszont nem hiszem hogy lesz, füzetet azért viszek, jegyzetelek és posztolom egyben az egészet!


2013. július 15., hétfő

kellene egy rendes edzésterv!

A baj csak az, hogy soha nem tudom kiszámítani a hetemet, ezért nem merek nagyon előre tervezni. Pedig abból a szempontból jó lenne, hogy semmi sem maradna ki, vagy kapna aránytalanul nagy terhelést.

Nade, tartozom egy kis elmúlt heti összefoglalóval.
Szombaton tesót bevontam a fegyencbe. Nem teljesen az ő műfaja, de végigcsinálta.
  • fekvőtámasz előre dőlve 3x20
  • béka lábemelés 3x25
  • plank 3x1 perc
  • rövid híd 3x25
  • fél guggolás 3x25
  • fejenállás 2:10
Vasárnap futás: 7,2 km; 40 perc; 5'36 perc/km-es tempó.

Hétfő, mert aktívan kell indítani a hetet:
  • fejenállás 3 perc (a sarkam csak ritkán ért a falhoz) ami ha jól emlékszem az eddigi legjobb, most az edzés elejére tettem, próba szerencse
  • falnál fekvőtámasz 3x50
  • fél guggolás 2x35
  • béka lábemelés 3x25
  • egylábas felhúzás mindkét lábra 3x10 (7 kg)
  • keresztbe térdhúzás 3x20
  • csípő feltolás fittball labdán 3x15
  • fekvőtámasz előre dőlve 2x20
Jó, az ismétlésszámok nem mindenhol egyeznek a könyvvel, de a hétvégi edzésnél nem volt nálam a segédanyag és lusta voltam net-ről puskázni. Talán ennyi még belefér, elvégre nem szentírás!

A kora reggeli futásra eddig még nem sikerült rávenni magam, pedig nem lenne rossz úgy indítani a napot, hogy már valami értelmeset is csináltam.

2013. július 9., kedd

kicsit kattogó térd

... ami szerintem nem az edzéseknek tudható be, sokkal inkább a múltheti rossz cipőválasztásnak. Semmi extrát nem viseltem csak lapos talpú papucsot, ami elég kemény, semmilyen párnázás nincs rajta. Ahogy visszanéztem az edzéseket kedden használtam utoljára rendesen a lábamat és ez a furcsa kattogás/recsegés valamikor péntek-szombat környékén jelentkezett csak, de csak guggolásnál. 
Ennek ellenére ugyibár vasárnap futottam, hozzáteszem közben semmilyen problémám nem volt. Ennek függvényében ma csak felsőtestre edzettem, jórészt fegyencet.

Bemelegítés után még egy kis ráadás bemelegítés falnál fekvőtámasszal (pumpálással) 3x30 ismétlés.
  • plank alkartámaszban 5x1 perc
  • karhajlítós tricepsz gyakorlat pad mellett 5x10
  • "fekvőtámasz kiindulásból fenék feltolás majd vissza" 5x10
  • keresztbe térdhúzás 5x20
  • fekvőtámasz előre dőlve 2x20
  • béka lábemelés 3x25
  • fejenállás falnál másfél perc
Egy kis szemléltető a fenékfeltolós gyakorlathoz, ha valaki tudja pontosan mi a neve, kérem írja meg, nagyon megkönnyítené a dolgom. Nagyon szeretem ezt a gyakorlatot akármi is legyen a neve. Főleg a hátam középső részén érzem a hatását.



Érik a következő ugrókötél kihívás, remélem a héten sikerül összehozni valamit. A reggeli futásnak eddig lőttek, nem nagyon akaródzik a korán kelés, de hétvégén otthon leszek, úgyhogy remélem tesómmal össze tudunk hozni legalább egyet.
Tervbe van még egyébként egy lábnap és egy egész testet átmozgató edzés is. Tegnap a H&M próbafülkéjében megállapítottam, hogy a házam egész szépen fejlődik, ha lesz aki lefotózza még az is lehet hogy megosztom.


2013. július 7., vasárnap

végre mér, de nem pontosan

Ma esti futás eredménye a telefon szerint 8,26 km, 5 perc/km tempóval. Már az első kilométer után gondoltam, hogy ez lesz. 6 percnél már 2 km-nél jártam. Hazaérve lekövettem térképen az útvonalat és kb. 7 km a tényleges táv.

Ma egész nap strandoltam, sajnos egyedül, amolyan figyelemelterelésként. Egész jó színem lett, remélem két hét múlva a Balcsin is hasonló időnk lesz.

2013. július 3., szerda

törzsre, hátra, kicsit vállra

  • plank-ból fenék feltolás az ég felé (lábak egyenesek, karok egy vonalban a törzzsel) 10, van ennek egyébként valami hivatalos neve?
  • törzsemelés fittball labdán 10
  • monkey fekvőtámasz 10
  • plank (alkartámasz) 1 perc (4., 5. körnél már enyhe remegés)
  • supergirl 10
5 kör szépen egymás után.
Falnál háttámasz, hajlított lábbal 1p 40mp.

Ja és a legjobbat hagytam a végére! Fejenállás 2 perc. Amennyire csak tudtam próbáltam távol tartani a lábam a faltól és csak akkor támaszkodni amikor már nagyon ingott a testem.

2013. július 2., kedd

heti első fegyenc

Amolyan jó kis átmozgatásnak szántam ezt a mai napot és érzésem szerint ez teljes mértékben meg is valósult.

A gyakorlatoknak nem volt meghatározott sorrendje ezúttal, nem is mondanám köredzésnek igazán. Mindegyikből teljesítettem az előírtat, de mindig az következett, amelyikhez éppen kedvem volt.
  • falnál fekvőtámasz 3x50
  • fél guggolás 3x35
  • karhajlítás (a mai hivatalos feladat) 4x10
  • rövid híd 3x25
  • béka lábemelés 3x25
  • fekvőtámasz előre dőlve 2x20
  • rövid híd fitball labdán 2x15
  • fejenállás falnál 2x1 perc
Fejenállásnál próbálom néha a lábam eltávolítani a faltól, csak hogy ne legyen olyan egyszerű. Túlzásba nem akarom vinni, nem szeretném, hogy megfájduljon a nyakam vagy bármi sérülést összeszedjek.